Modelowanie trójwymiarowe twarzy z uwzględnieniem mimiki

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wprowadzenie………. 5
Cel i zakres pracy………. 7

1 Grafika komputerowa

1.1 Grafika dwuwymiarowa (2D)………. 9
1.1.1 Historia i zastosowania………. 11
1.2 Grafika trójwymiarowa (3D)………. 13
1.2.1 Historia i zastosowania ………. 14


2 Blender

2.1 Wprowadzenie techniczne ………. 16
2.2 Pobieranie oraz instalacja ………. 18
2.3 Interfejs ………. 18
2.3.1 Edytor Info ………. 20
2.3.2 Edytor Outliner………. 21
2.3.3 Edytor Properties ………. 22
2.3.4 Edytor Timeline ………. 23
2.3.5 Edytor 3D Viewport ………. 24
2.3.6 Sterowanie widokiem w 3D View………. 25
2.4 Definiowanie środowiska pracy ………. 28
2.4.1 Dopasowanie interfejsu………. 30
2.4.2 Organizacja Outliner’a i warstw ………. 31
2.5 Modelowanie ………. 32
2.5.1 Narzędzia pomocnicze ………. 33
2.5.2 Tworzenie i usuwanie obiektów ………. 35
2.5.3 Selekcja obiektów ………. 36
2.5.4 Manipulowanie obiektami ………. 36
2.5.5 Modelowanie proporcjonalne………. 40
2.5.6 Materiały referencyjne ………. 40
2.6 Rzeźbienie ………. 43
2.6.1 Podstawy oraz działanie ………. 43
2.6.2 Atrybuty i odmiany pędzli………. 45
2.7 Modyfikatory ………. 46
2.8 Materiały ………. 48
2.8.1 Dodawanie oraz konfigurowanie powierzchni ………. 50
2.9 Tekstury ………. 52
2.9.1 Dodawanie i modyfikowanie tekstur ………. 52
2.9.2 Mapowanie tekstur ………. 54
2.10 Oświetlenie………. 56
2.11 Renderowanie ………. 59
2.11.1 Kamera i jej właściwości ………. 60
2.11.2 Sterowanie procesem renderingu………. 62
2.12 Animacja ………. 64
2.12.1 Podstawy procesu oraz jej mechanizm………. 65
2.12.2 Animowanie postaci na scenie 3D ………. 67


3 Modelowanie trójwymiarowe twarzy z uwzględnieniem MIMIKI

3.1 Zastosowania ………. 71
3.2 Technika ………. 74
3.3 Modelowanie trójwymiarowe twarzy z uwzględnieniem mimiki w programie blender………. 76
3.3.1 Modelowanie ………. 76
3.3.2 Teksturowanie………. 80
3.3.3 Nakładanie materiału ………. 82
3.3.4 Animacja metodą Shapekey ………. 84
3.3.5 Przygotowanie interfejsu sterującego mimiką twarzy ………. 86
3.3.6 Oświetlenie………. 87
3.3.7 Tworzenie i modyfikowanie elementów drugoplanowych ………. 89


Podsumowanie ………. 91
Literatura ………. 93

Opis zawartości pracy:


Celem pracy jest stworzenie od podstaw trójwymiarowego modelu twarzy
oraz dynamicznego interfejsu, przy pomocy którego będzie można sterować mimiką.
Na podstawie zawartego w pracy projektu zwrócono również uwagę na potencjał,
który jest w grafice komputerowej oraz możliwości programów do tworzenia i edycji grafiki trójwymiarowej oraz dwuwymiarowej.
Zakres pracy obejmuje ogólny opis oraz historie grafiki 2D oraz 3D, dzięki czemu poznamy czym się one różnią oraz jakie posiadają
zastosowania w świecie współczesnym.

W dalszej części pracy skupiono się na opisaniu programu do tworzenia i edycji grafiki trójwymiarowej oparty na licencji GNU GPL
o nazwie Blender, w którym został zrealizowany projekt modelu twarzy.

Na tym etapie zostaną poruszone między innymi takie zagadnienia jak ogólny opis programu, przygotowanie środowiska do pracy,
modelowanie, renderowanie, tekstury, materiały oraz animacja obiektów.
Natomiast część praktyczna przedstawia jakimi sposobami oraz technikami został stworzony projekt 3D
w programie Blender. Dodatkowo do poprawnego zrozumienia powyższych treści, zdecydowano się je zobrazować, przy użyciu
odpowiednio wyselekcjonowanych ilustracji.
Należy zaznaczyć, iż opis funkcjonalności oprogramowania występującego w pracy
nie wyczerpuje w pełni tematu, natomiast ma on głównie za zadanie zaprezentować sposobność użycia pewnych mechanizmów.

Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505

Wpisz otrzymany kod :

Po wpisaniu kodu, kliknij "Pobieram PDF/DOCX", pobieranie rozpocznie się automatycznie

Koszt 25 zł netto | 30,75 zł brutto