Sponsoring jako narzędzie budowania wizerunku banku

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Kreowanie wizerunku banku

1.1. Wizerunek a tożsamość banku.
1.2. System identyfikacji wizualnej banku.
1.3. Pozostałe narzędzia budowania wizerunku banku.


Rozdział II
Sponsoring jako narzędzie marketingowe banku

2.1. Sponsoring – istota, cechy, rodzaje i funkcje.
2.2. Metody kształtowania wizerunku banku za pomocą sponsoringu.
2.3. Sponsoring sportu, kultury i inne obszary sponsorowania.


Rozdział III
Zastosowanie sponsoringu w kreowaniu wizerunku na przykładzie sektora bankowego w Polsce

3.1. Charakterystyka polskiego sektora bankowego.
3.2. Sponsoring jako narzędzie marketingowe w dwunastu największych bankach w Polsce.
3.3. Analiza i wnioski z działań sponsoringowych wybranych banków.


Zakończenie.
Bibliografia.

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest pokazanie, że sponsorowanie przez banki różnych przedsięwzięć, instytucji lub osób jest skutecznie wykorzystywane w celu kształtowania ich wizerunku.
Sponsoring jest narzędziem, dzięki któremu banki chcą zaistnieć w świadomości konsumentów i wykreować swój pozytywny wizerunek.
Ma to związek z przenoszeniem cech i wizerunku sponsorowanego przedsięwzięcia na sponsora – bank.
Praca została podzielona na trzy rozdziały.

Rozdział I ma charakter teoretyczny i opisano w nim proces budowania wizerunku przez bank.
Przedstawiono w nim definicję wizerunku, różnicę pomiędzy wizerunkiem a tożsamością oraz metody, za pomocą których bank może kształtować swój wizerunek.

Rozdział II nawiązuje już bezpośrednio do głównego tematu pracy, zawiera ogólne informacje na temat sponsoringu, jego cechy i funkcje oraz różnicę między sponsoringiem, mecenatem i działalnością charytatywną.
Opisano w nim metody budowania wizerunku banku za pomocą sponsoringu oraz wyeksponowano sport i kulturę jako główne dziedziny sponsorowania.

W rozdziale III przestawiono szczegółową analizę dwunastu największych banków w Polsce w zakresie stosowania przez nie sponsoringu w kształtowaniu ich wizerunku oraz wnioski z niej wynikające.
Prezentacja wyników badań w formie tabelarycznej oraz wniosków z nich płynących została poprzedzona krótką charakterystyką polskiego sektora bankowego.