Gry i zabawy w edukacji matematycznej w nauczaniu początkowym.

2 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp………. 3

Rozdział I
Teoretyczne podstawy pracy.

1.1. Istota zabawy. Rodzaje i klasyfikacje gier i zabaw………. 5
1.2. Geneza i cele zabawy………. 11
1.3. Biologiczne, społeczne i psychoemocjonalne aspekty zabawy ………. 14
1.4. Specyfika i znaczenie zabawy w dzieciństwie ………. 17
1.5. Gry i zabawy w nauczaniu początkowym………. 22
1.6. Gry i zabawy w edukacji matematycznej………. 27


Rozdział II
Scenariusze lekcji.

2.1. Scenariusz lekcji w klasie pierwszej na temat Ćwiczenia w dodawaniu w zakresie do 20………. 32
2.2. Scenariusz lekcji w klasie drugiej na temat Ćwiczenia w dodawaniu w zakresie do 100 – gry i zabawy………. 41
2.3. Scenariusz lekcji w klasie trzeciej na temat Utrwalenie dodawania w zakresie do 100 w zabawach i grach matematycznych………. 48


Rozdział III
Próba szkolna.

3.1. Sprawozdanie z lekcji przeprowadzonej według scenariusza ………. 55
3.2. Analiza lekcji przeprowadzonej według scenariusza ………. 58
3.3. Ankieta dla nauczycieli………. 60
3.4. Omówienie wyników ankiety………. 68


Zakończenie………. 81
Spis wykorzystanej literatury………. 84
Spis wykresów………. 87